Monday, February 13, 2012

Tomorrow never Die....

Hahaha...Pehal ngan tajuk kat atas 2??
Pelik smacam ajep bunyinya kn??
Actually,nie semua ada kaitanya dengan tarikh 8feb2012 aritu....
Mesti pelik kan,ada apew ngan tarikh 2???
baik,aku ingatkn korang sume balik.....Itu larh hari aku ada ujian JPJ...
Unfortunately,aku t'kandas which mean aku failed larh hari itu....
Frust menonggeng ak lpas habis ujian 2.....X psal2 melebur usaha aku selama nie + duit aku........Esok,rm30 aku akan melayang lagi.....

Sebab apew duit aku akn melayang???
hahahah.....sebab,esok aku akan kembali menyahut Seruan Pusat Latihan Memandu Nuri...Aku akan berusaha mendapatkan Lesen P aku yang tretunggak 2....Ujian motor dah lepas,tinggal ujian Kereta jew lagi.....

Owh yea,lupa nak terangkan cmane prosesnya
Mula2ny....aku kena buat bhagian 2 iaitu ujian litar......
terdiri daripada=
>ujian daki bukit
>ujian parking kereta
>uijan 3 pnjuru  


Alhamdulillah aku lepas bhagian 2 nie......bagi aku,nie simple jew.
Just kena hati2 sikit...
then,aku kena buat bahagian 3....bahagian nie kena bawak kereta g kat jalan raya.....sebenarnya senang jugak sebenarnya,sama jew mcm bhagian 2....tapi maybe nervous kowt sbab ada bro JPJ nie......ngan muke masamny,xnak snyum,garang,xramah dll.......Buat aku naik cuak jew
Akhirnya,aku terkandas dekat bahagian 3 nie.....
Nk taw apew ksalahan aku???
aku t'speed dpan kawasan sekolah....Patutny 30km/j tapi ak t'tkan minyak smpai 35km/j........cikit jew pn......straight gler bro2 JPJ nie.....Esok aku akan bawak kereta slow2 mcm kura2....hahahah....29.9km/j.......cnfrm lulus esok.......Berharap sangat...nak gak merasa ada Lesen P...baru rasa macam orang dewasa....HIHIHIHI....gurau ajep...^^

ok,mengenai ujian motor pulak.....
Terdiri daripada bhagian 2 dan 3...
kat bhgian 2 ad rintangan sperti
>pusingan 8
>jalan titi
> halangan kon

waktu ujian aritu,nyaris aku gagal kat ujian jalan titi 2.....
payah nak stabilkn diri ats titi dalam masa atas 7saat....
masa aku aritu ialah 10.27saat...lama kn???hahahah...walaupun nyaris jatuh..... 


hahahah....itu jew nk cerita harini....
saje nak conteng wall nie pasal sdikit informasi m'genai ujian memandu.
Pada sspew yg bakal m'dudukinya nanti,siap sedia larh k....
Kate orang,PRACTICE MAKE IT PERFECT.....right???^^

hahahah....that's all
wish me luck .....=) 
  

No comments:

Post a Comment