Friday, February 17, 2012

Meminang

Assalamualaikum
I'm back with other posts...
Wazzup^^....
Are you having great time??
I bet you are.....For those people who had hard time,try to cheer up your next day with fun activities with friends.....

okay2,next....
let me talk in Malay^^
Actually,i doesn't good in English....But,i still want to use it as it can improve my skills soon enough...

Baiklah,MEMINANG???
Hehehehe......memang waktu yang ditunggu oleh pasangan yang asyik dilamun cinta untuk mengikat tali perhubungan secara sah melalui persetujuan kedua2 belah pihak....
Kebiasaannya,meminang ni dilakukan oleh pihak lelaki untuk meminang Si Wanita itu....
alangkah indahnya waktu itu....^^

Hehehehe......yang sebenarnya,lusa aku akan join rombongan meminang sepupu aku......
ini lah first time aku join2 benda camni......aku teringin tgok suasananya nanti.......Bagi pihak lelaki,mereka yang akan memulakan proses menjual pantun dan dibeli oleh pihak wanita.....dan,begitu larh seterusnya bertukar2 pantun.....Pastinya kedua2 pihak akan menghantar pemantun-pemantun terbai k merka beraksi pada keesokkan harinya.....
Kepetahan mulut dan idea spontan merka mencipta pantun pasti menjadi tumpuan ramai.......Sudah pasti KECOH!!!!!
hahahahh......Aku mewakili pihak lelaki......

Xsangka aku sepupu aku yang perangai giler2 akan menghantar rombongan meminang....FUHH!!!!tabik larh........dengan perangai dia yang giler2 itu,sapew sangka dia sudah mempunyai pilihan dihati......Walaupun perangai kebudak-budakan,tapi yang sebenarnya,itulah yang mungkin menjadi asetnya^^......disenangi ramai

Dengar ctew dari mak aku,
perempuan yang dipilih 2,baru ajew spupu aku kenal beberapa bulan lpas jmpa kat seminar......Ini memang membuktikan bahawa,ikatan kasih itu tak memrlukan Masa yang lama untuk mengenali pasangan masing2....Coz,pas kawen,byk mase untuk pasangan2 ni brsame mengenal hati budi masing2
......^^

Jadi,esok aku akan bertolak g Penang coz nak ambik Makcik aku yang akan join rombongan meminang 2 .Jauhnya perjalanan.Mujurlah rumah pihak perempuan 2 dekat sempadan Perak-Penang.....Harapannya untuk esok agar perjalan ke sana berjalan dengan lancar dan selamat........moga Umur dipanjangkan olehNya....

P/s: Moga2 jodoh aku ngan Sha berkekalan.Dapat pinang Sha nanti....
      Mohon kesalahan diri ini dimaafkan..^^
      Sayang Sha ketat2....(^.^)

No comments:

Post a Comment