Tuesday, February 14, 2012

My Happy Moment,15feb2012

ALHAMDULILLAH!!!!!!

 Bersyukurnya aku hari ini......Benda yang aku nanti2kn akhirnya udah tercapai jua akhirnya.......

Pada pukul 7.50pgi,aku b'gegas menuju ke Pusa Latihan Memandu Nuri...
ingatkan aku nie orang paling wal,tapi gamakny........Dah ramai orang dah waktu 2...Walupun cmtu,aku maintain cool sbab turn aku pn bkal m'yusul nanti...
Hati nie dh b'degup kncang mnunggu nama aku dipanggil.....
Aku xnak gagal lagi dalam ujian ulangan nie......Malu kowt......klu gagal,Nant bro JPJ  2 parking kete depan orang ramai......klu dah bro JPJ 2 yg bawak kete balik,tandeny dah gagal lew 2.......




PAda pkul 9.00pagi....
Kerete yang tertera JPJ pn smpi diikuti kereta GEN-2 warna hitam..
Then,kluar larh Bro2 JPJ yg berwajah bengis....Suasana yang riuh sperti pasar mnjdi sunyi seperti di tnah pkuburan slepas khadiran mereka....Semua pemandu diminta beratur mengikut nombor yang diberi.....
Disebabkan aku buat ulangan,jadi aku memakai jaket hijau........bagi memudahkan proseseny nant.......Sebenarnya ada kelebihan buat ujian ulangan nie sebab kite didahulukan daripada pemandu lain.....



Jam sudah menunjukkan pukul 10.15....Akhirnya tiba giliran aku.....
MAK AIHHH!!!!!!! Bro JPJ aku kali nie b'parut plak mukeny......Buat ak makin cuak nieh......Sabo3x
Aku dah Tekad nak LULUS harini.......
So,aku perlu bawak kereta seperti Amateur.......Slow n Steady 
Lepas aku dah check side mirror,free gear,n stat enjin.......ok,That's mean aku dah ready nk drive!!!!

Tibe2.......Waktu aku nak masuk gear 1,stuck....Kelam kabut aku dibuatny....
Skali bro JPJ 2 tegor......TEKAN LARH CLUtch!!!!!!
Bengongnya aku nie....cmne nk grak klu xpjak clucth.......cuak pnyer pasal,lupa semua benda.....Nasib baik benda 2 xd'kire ksalahan>>>>
Dalam pjalanan 2......Bro JPJ asyik tegur aku ,perli aku,ugut aku bgi fail pn ada......hahhaha......nasib baek dia ad snyum2 gak....xd larh cuak sgt bile dah lama bawak....

Ada 3jalan:
>A
>B
>C 

 
Aku dapat jalan A.....sepanjang aku tanya kawan2 aku,depe slalu ikut jalan b.....makin cuak larh aku.....Kalau latihan,aku slalu ikut jalan B.
Apakan daya,bro JPJ dh suruh bwkkn,layan jew larh.....Dia kan orang paling berkuasa kat JALAN RAYA....^^
Nasib baik aku dapat kawal kelajuan kereta depan kawasan Sekolah tadi...
Jadi,kerisauan aku selama ini,dh tamat bile aku dapat mlepasi rintangan itu....
Akhirnya,aku sendiri memandu kereta itu pulang....Maknanya,AKU LULUS!!!!!
YipppiEEEE!!!!!!!!!!


Nampaknya,doa aku dan sebilangan kawanku dan kekasihku dan ibubapaku termakbul akhirnya.....Maknanya,minggu depan hari terakhir aku ke Pusat Memandu Nuri 2 lagi......Watpe????hihihii
Pew lagi,,,Ambik lesen P larh^^


p/s=Aku dah lulus ujian Kereta n motor......Alhamdulillah^^
LOve u SHA....

No comments:

Post a Comment