Saturday, February 25, 2012

Convoy with my friends...

Assalamualaikum.....
Apa khabar semua??Harap sentiasa sihat2 selalu.
Apa perancangan anda bersama kwn2???
melancong/beriadah/mengkantoikan orang.......
hahaha......papew pn smue akvti akan menjadi best dan syok dengan kehadiran KAWAN.

Baiklah......
Semalam,aku join berkonvoi gi Tambun....Ada apew kat Tambun??
APE lagi,Theme Park Lost World of Tambun.......
perghhh!!!!!Lama gila rasanya xprgi beriadah kat kawasan air nie.....
Mungkin tenaga xskuat dulu kowt untuk beraksi di dalam air....hihihi.....
Dah tua larh katekn.....=P

Kalau namanya Janji Melayu,,,,,,,,
memang benda yang dirancang,msti ada yg spoil pnyer......
Janji bertolak pkul 7.30 pgi,penat lew ak siap2 smlm.....Rupa2ny,depe sampai pkul 8.30pgi.....
Bayangkanlah brapa lama aku tggu.....Cadangnya nak pergi dua tempat,Tambun ngan Teluk Batik....tapi ekoran jarak antar dua tempat yang jauh dan masa yg x mgizinkan.......kitorang juz gi Tambun jew.......FAREWELL barbeque at Teluk Batik.....


Berderau darah aku naik kereta ngan depe nie....
Walaupun ikut highway......tapi,still cuak dowh........
Dahla sume yg mmandu baru jew dapat lesen P......tapi,gaya depe mgalahkan pemandu2 kereta yang lain......Walaupun juz menggunakan Myvi n Wira,tapi kelajuannya mgalahkan gaye pemanduan kereta Fairlady,Jaguar dll lagi......
 Tak main lew bawak kete 100km/j,depe bawak 120km/j ke atas........Lagi2 kat highway......siap men cilok2 lagi......Ada satu mase 2,kete yang aku naik nyaris kmalangan dowh....tgah2 speed,ttibe jew ad traffic light.......Nasib baik sempat brek.....Kalau x,berlanggar dh ngan org depan.....Mungkin,aku xkan ada kat dunia nie dah....xkn mnulis blog nie lagi,xkn m'update status kat fb dan sebagainy......Syukur larh aku selamat.Agaknya kalau aku PERGI semalam,sempat x aku mintak maap ngan sume orang????hmmmmm.........tp xpew larh kn......prkare dh lepas.


Walaupun bertolak pkul 8.30,tapi sampai kat Tambun pkul 2.45 petang.Memang lambat!!!!!
Sebab apew????dah sampai kat Ipoh,nak kena jmput geng2 lain lagi........Kena lah round2 Ipoh 2......kami nie bdak H.Melintang,mane larh expert sgt pasal2 jlan2 kat sini.....plus,KAMI SESAT!!!
satu kereta g sna,yg lagi stu g sini.......Tension gak lew smlm.....


Last2,smpai gak kat Tambun......
sampai2 jew,sume orang cuak nk masuk
RM45 sowg.......plus deposit RM10......Memang m'ggit jari tgok harganya......
tapi pew nk buat,alang2 smpai,masuk jew larh....bkanny sllalu nak masuk sini.


Memang kitaorang manfaatkan mase sebaik2ny kat dlm 2...
Kitorang try sume benda dalam 2........Lepas habis mandi,kitorang g  try sume permaian kat situ....mula2,kami main buaian pusing.........hahah,xd larh best sangat,tp dapat lew mengeringkan pkain yg basah.Then,kami try main Kapal.....pergh!!!!!!!!
1st time aku try benda nie.........NAK MUNTAH kowt!!!!!!
ak dah lew makan roti jew awl2 pagi tadi,mmg lew perut aku kosong.......
habis jew benda 2,trus kitaorang decide g mkan jap.....masing2 dh rase side effct naik kapal 2 dengan perut kosong.......So,kami decide g mkn dulu untuk refill enrgy.......
kami sume mkan nasi ayam.......RM6.00.......superb duit lebur dlm bebrapa mint jew......
Aku xlarat nk mkn,so aku bg nasi aku kat depe yg tgah kbulur nk mampus nie......hahah......aku juz khausan dihidrasi gamakny.......kami bergambar dalam air...hahahahh.....
memang syok.......Tapi,xtaw bile bleyh tgokk pic 2......coz,kwn aku pnyer cmera......kateny,die xd USB.....camne larh nk trnsfer gmbor.....SABO jew larh.....


Then,kami gerak ke Ipoh.....nk pergi JUsco.....
Nak mgisi prut yg lapar.....skali lagi,aku xmkn,juz minum.....perut aku xnk trime mknan sgt lew smlm wlupn lapar.....aku pergi Kenny Rogers untuk dibawak balik......Mak aku dh pesan........
aku ingat dia nk marah aku balik malam,rupa2nya,siap nk pesan mkann lagi.....hihiihi....Memang xbleyh blah......on d way balik 2 pn kitorang sesat lagi....Lupa jalan balik......
Lastly,kami smpai dalam masa yang telah dijangka.10.15mlm.....
Memang syok.....hahhaha.....thanx 4 the ride.....So AWESOME!!!!
Yang peliknya,aku xmengantuk smlam juz kaki rase lnguh ckit.......


p/s:cadangnya nak gi GEnting....PErghhh!!!!!
      Bpew larh agaknya kos nak kew situ....hahahah^^



 

No comments:

Post a Comment