Tuesday, May 29, 2012

Its time!!!

Rumah kata pergi,Uitm kata mari...

Sedar tak sedar,lagi berapa hari je lagi masa aku nak spent time kat rumah nie...2jun2012 merupakan tarikh keramat bagiku untuk berhijrah ke negeri lain,Kedah or yang specificnya lagi,Sg.Petani....kadang2 perasaan nie membuak2 nak pergi sambung belajar balik,tapi semakin dekat tarikh yg dinanti2....terdetik rasa pilu untuk meninggalkan rumah...mungkin sebab bakal merindui saat2 membuang masa yang dah menjadi rutin harianku sepanjang menunggu tawaran untuk sambung belajar nanti...
Rasa sayang nak meninggalkan kebebasan nie,tapi terpaksa juga ku relakannya pergi demi kebaikan aku sendiri kelak.
Bila dah nak masuk Uni nie,perasaan risau+malas+teruja semua bercampur aduk.....macam nk buat adunan makanan jew bunyinya..

Risau???bukan apewnya,kata orang2 yg makan garam lebih dari aku nie,hidup kat ipta nie mmg agak tough berbanding kat sekolah...banyak tekanan....tu larh yg mbimbangkan diri aku nie...aku nie jenis orang yang xboleyh dipaksa2 walaupun sebenarnya paksaan tu larh yang sebenar2nya akan membantu aku nanti...aku perlu satu kejutan/paksaan/headshot untuk membuatkan diri aku nie kembali semangat untuk mnyelesaikan sesuatu perkara...perlukan adrenalin2 dalam tubuh nie bergerak dengan secara mengejut untuk mengaktifkan pemikiran yang sudah lama terperap nie....one more thing,godaan2 sekeliling yg akan menganggu fokus aku nanti....Hope all the things stay away from me...

Malas??apa lagi....assigment yg bakal bertimbun2.....pressure!!!
takut tak cukup masa....malasz!!!!
tapi malas takkan menghalang aku untuk berjaya nanti...
Insha-Allah......lagi satu,kemalasan tu bermula bila terpaksa mematuhi peraturan2 di Uitm nanti....mana ada orang yang sukakan peraturan walaupun sebenarnya ianya untuk kebaikan kita sendiri.
Minggu MDS(minggu destini siswa)....kebosanan tahap dewa bakal aku hadapi kelak.....see you soon MDS!!!!!

Teruja??hahaha.....itu yang sudah pasti...
dapat jumpa kawan2 baru di tempat baru.teruja nak belajar subjek baru.....LAW....its quite difficult course in University....my 1st impression towards this course is.....Superb hard!!!
only those persons who good in english n speaking can it...but finally,here i am......stuck in this course eventhough i prefer more in engineering...maybe its my fate here....so,i determine to make it well!!!!chaiyok3x.....
Tekad aku masuk Uni nie nak kurangkan makan a.k.a diet larh kononnya di samping dapat save duit....
setiap semster dapat duit!!!1hahahaha....better i use it wisely...balancenya nanti...Shoppin!!!!!hahahaha

Dah nak masuk Uni nie,terpaksa larh aku tinggalkan makbapak,kekasih hati,hiburan dll untuk sementara waktu.....now,its only Allah,me,knowledge and my U-team.
Wish me luck!!!!


        "i FAILED in some subjects in exam,
                  but my friends PASSED in all.
         Now,he is engineer of Microsoft
                  and i am the owner of Microsoft."
                                          -Bill Gates

No comments:

Post a Comment