Monday, November 19, 2012

Life in UiTM

      Selamat pagi semua,

    Dah lama tak menjenguk halaman blog nie...sedar tak sedar,dah nak abis tahun 2012 dah.Kalau tak silap,post terakhir aku kat blog nie pasal penghijrahan aku ke UiTM Kedah.hahaha.....Walaupun sebenarya  tak sampai 6bulan aku kat sane,tapi aku rasa macam dah duk lama kat sana.Untuk post kali nie,aku akan ceritakan ckit apew yg dah blaku spnjg aku kat sane.

    Masa minggu MDS,amat membosankan....hahah,tu for sure larh.Area Utara nie mmg terkenal ngan suhu panas yg melampau.FUHHH!!!!
bayangknlah sehari mandy utk skali jew msa time MDS,tak kew berbau satu badan ngan peluh bagai.Walaupun bnyk aktivti divuat kat msjid  ngan dewan,tp masih dapat ase kpnasn tu.Nak kena beratur pnjg berulang alik dri msjid ke dewan...mengalahkan budak sekolah rendah beratur.Aku tau tujuannya nak mendisiplinkan pelajar2 baru,but it is not suite enough.Btw,walaupun boring...aku tetap gembira sbb dpt pnglmn baru...actually,this is my 1st orientation session.Sevbelum nie,maesti aku akan terlepas event2 nie sejak sekolah rendah lagi.Aku pun xtaw knp...hahahha,,,,Masuk u nie pulak larh yg tkena.^^

    Habis minggu MDS,time to get warm up....go to the class and meet my classmates.I got Group D.Superb class!!!!hahahah....perangai semua giler2...btw,aku sklas ngan WanBo who are my friends from secondary school.So,i would not feel bored sgt...
my class was filled with 9boys and 24girls.So shock at first...but it seeems natural in here at UiTM.Amount of girls is larger than boys...the ratio is 4:1.Some of my classmates are from Kedah,Kelantan and Perak.I got nice lecturers too....they're all so sporting and HOT...hihihi...


   Money??Fuhhh....habis duit teman duk kat U nie hah!!!boleh dikatakan kos makan n minum kat sini rm10 ke atas sehari...bayang lew kalau sebulan,tak kew kering poket dibuatny...walaupun kitorang semua dapat bantuan elaun,tp actually elaun tu xmbantu sgt pun sbb elaun masuk LAMBAT!!! tp masih bersyukur sbb msih dpt bantuan tu...so,nasihat sy kpd kalian2 yg nak masuk U nant,rajin2 lew bjimat cermat k...lg2 klu sspew yg buat pnjamn PTPTN nant...^^

  Kos study aku???kat UiTM nie aku ambik Asasi Undang2.PERGHH!!!! tak ku sangke nie akhirnya tempat aku.tp,nak buat camne,alang2 dh masuk,teruskanlah...satu semester ada 7subjek!!!!mmg pning kpale teman nak khatam 7sbjek dlm 1 sem nie....tp kena pushkan diri nie jgak...xbleyh nk U-turn dh sekarang nie...lagipun aku rase nie mmg ktntuan aku...LAW nie actually my last choice but i still accept it.Alhamdulillah...

  Duduk kat U nie mmg byk dugaannya....dh tak mcm kat ckola dulu.Sekrang nie,everything is based on yourself.Ikut suka aty larh nak ponteng klas ke tak nak....asalkan final exam gempak...CGPA 4.0....tp xbleyh ponteng 3kali berturut2 utk stiap subjek...pandai2 lew urus mase ehh...hihihi.....masalah yang len ialah  duit dan godaan hiburan duniawi...

  setakat tu jew cerita ringkas teman sepanjng kat U untuk sems1 nie...

  Belajar kerana ALLAH S.W.T akan membawa kita ke jalan kebenaran.
  Di dunia pun dapat, kat akhirat pun dapat.Anggap belajar ini sebagai jihad dan ibadah untuk Dia yang Satu....Wasalam....

No comments:

Post a Comment